Ideje (2)
--------------- Prosto letenje izven G območja --------------
Pojavlja se problem, ker so jadralni padalci in najbrž tudi zmajarji sposobni narediti lepe prelete, vendar so pri tem omejeni z G razredom zračnega prostora. Medtem, ko v Alpah G razred ni omejujoč, je pa zato drugje v Sloveniji zelo.
Zracni prostor je v Republiki Sloveniji razdeljen v razrede C, D, E in G. Razredi C, D in E predstavljajo nadzorovani zracni prostor, zracni prostor razreda G pa je sloj prostega letenja, v katerem ni organizirana služba kontrole letenja. Kontrolo letenja v zracnem prostoru nad prostorom G opravlja Uprava RS za zracno plovbo pri Ministrstvu za promet in zveze.
Jadralna letala letijo tudi v razredih višje od G, le kontrola letenja mora vedeti za njih. Pojavlja se težava, ker niso vidni za radar - letala do plastična in nimajo transponderja. Pri zmajih in padalih je težava še ta, da za razliko od letal, niso registrirani (to bi se dalo hitro urediti)
V kontroliranem zračnem prostoru se sme leteti le ob vnaprejšnjemu dogovoru (napovedane tekme).
Morda bi se dalo dogovoriti, če bi padalci uporabljali transponderje, ki bi oddajali GPS položaj in tako postali vidni za radar. Za vstop v kontroliran zračni prostor (KZP) pa bi morali dobiti odobritev kontrole letenja, ki ta zračni prostor pokriva. Torej - j.padalci bi se morali obnašati kot vsi ostali uporabniki KZP.
Seveda bi to potegnilo za seboj še kar nekaj aktivnosti - opravljanje izpita in pridobitev licence za letenje v KZP, uporaba letalskih frekvenc za komunikacijo s kontrolo letenja, morda res uporaba transponderjev, morda celo registracija padal (?!).
Pojavlja se problem, ker so jadralni padalci in najbrž tudi zmajarji sposobni narediti lepe prelete, vendar so pri tem omejeni z G razredom zračnega prostora. Medtem, ko v Alpah G razred ni omejujoč, je pa zato drugje v Sloveniji zelo.
Zracni prostor je v Republiki Sloveniji razdeljen v razrede C, D, E in G. Razredi C, D in E predstavljajo nadzorovani zracni prostor, zracni prostor razreda G pa je sloj prostega letenja, v katerem ni organizirana služba kontrole letenja. Kontrolo letenja v zracnem prostoru nad prostorom G opravlja Uprava RS za zracno plovbo pri Ministrstvu za promet in zveze.
Jadralna letala letijo tudi v razredih višje od G, le kontrola letenja mora vedeti za njih. Pojavlja se težava, ker niso vidni za radar - letala do plastična in nimajo transponderja. Pri zmajih in padalih je težava še ta, da za razliko od letal, niso registrirani (to bi se dalo hitro urediti)
V kontroliranem zračnem prostoru se sme leteti le ob vnaprejšnjemu dogovoru (napovedane tekme).
Morda bi se dalo dogovoriti, če bi padalci uporabljali transponderje, ki bi oddajali GPS položaj in tako postali vidni za radar. Za vstop v kontroliran zračni prostor (KZP) pa bi morali dobiti odobritev kontrole letenja, ki ta zračni prostor pokriva. Torej - j.padalci bi se morali obnašati kot vsi ostali uporabniki KZP.
Seveda bi to potegnilo za seboj še kar nekaj aktivnosti - opravljanje izpita in pridobitev licence za letenje v KZP, uporaba letalskih frekvenc za komunikacijo s kontrolo letenja, morda res uporaba transponderjev, morda celo registracija padal (?!).
0 Comments:
Post a Comment
<< Home